det här bjuder jag på!

inget inlägg om gårdagen blev det, så jag tar det nu istället.

min hemresa var minst sagt pinsam. jag hoppas av vid fel hållplats i malung, trodde att det stod centralen men tyvärr stod det vårdcentralen, så jag hoppad av där med några andra människor.  kommer på mig själv tillslut och börjar vandra mot centralen (jag känner igen mig relativt bra i malung, har passerat igenom några gånger). möter bussen iallafall efter vägen så jag ställer mig nästan mitt i vägen och tok-vinkar för att bussen inte skulle missa mig. på bussen till borlänge satt näst intill alla som satt på bussen innan och glor på mig som att jag vore dum i huvudet, men det var ganska yrt gjort. fick tänka: kan hända vem som helst!

hade iallafall vart kissnödig redan från sälen, men hann inte kissa mellan bytena eftersom jag klantade till det. längst bak i bussen fanns det dock en toa, men för det första så gillar jag inte buss-toaletter och för det andra så satt det ca fem super-emos bakom mig som troligen höll på att skära sig eller nått. läskiga var dom och jag skulle troligen ha kissat på mig om jag kollat på dom en gång till.

bussresorna från sälen till borlänge tog ca 4 timmar (utan att kissa, så gissa om jag var i behov av ett toabesök!). så väl framme på stationen där sprang jag till första toa jag såg, men fick köa i typ tio min, men det hade jag tid med eftersom det var en halvttimme innan tåget till sandviken skulle gå.
väl min tur springer jag in med väskan, stänger dörren och sätter mig ner. helt plötsligt öppnas dörren (hade inte låst den tydligen) och in kommer en kille i kanske 25 års-åldern. kom inte riktigt ihåg vad jag gjorde, men jag låste dörren,trodde jag, men tydligen inte..och bara en tio sek efter så öppnas dörren igen och in den här gången kommer en tjej. och jag tänkte: VAFAN ÄR DET HÄR FÖR JÄVLA SKITDÖRR! men den här gången låste jag dörren ordentligt och checkade också att den var låst. så jag fick göra klart mitt behov i fred.

  sökte på pinsamt på google och denna kom upp, HAHA. lite roligt

jag kanske hatar sånna där lås där man ska dra upp handtaget så att det låser sig. jag är helt säker på att jag drog upphandtaget, men troligen så hade den åkt ner igen. har hänt ett antal gånger förut, men utan att det kommit besökare.
men jag har troligen lärt mig nått av detta, fastän jag inte brydde mig så mycket.
men om man tänker efter så var det ganska pinsamt (camilla skulle troligen ha svimmat eller låst in sig i all evighet, internt)



det här blev ganska långt så jag ger mig nu, fastän jag har ganska mycket mer att berätta.

malin.


Kommentarer
Postat av: määnd

ja, säger desamma. jag hatar också sånna lås!

2009-02-27 @ 20:53:25
URL: http://amandabeerg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0