träningsvärk upp över öronen

både mitt fysiska och psykiska var inte långt ifrån sina gränser idag.
just då var det bland de tyngsta jag gjort.
just nu mår jag bra, bortsett från träningsvärken jag har upp över öronen.
men vilken känsla att man genomgått det utan att ens vara nära sin död.
i väntan på jonas kändes det som att jag väntade på min avrättning, men se här.. jag lever än.
tänker inte ens berätta vad vi gjorde, för det är ingen som bryr sig (jag är bara helt ärlig mot mig själv). särskilt inte emma.

det har varit varmt idag, vilket troligen är solens förtjänst och dagens eller dom senaste två dagarnas sol har verkligen vart julia. hon sprudlar av glädje och jag älskar det. nånting har verkligen hänt och hon vill inte säga nått. men det känns som att det kvittar vad som gör henne så glad, bara hon är glad! :)

så här ser hon ut nästan varje dag nu förtiden, förutom dom på tok förstora skorna då. hon har självklart inte samma kläder på sig heller, men som ni ser så skiner hon av glädje på bilden, vilket hon gör jämt nu när jag träffar henne. du är underbar vännen!


undra om jag för en gångs skulle ska avsluta ett inlägg med nå positivt?
- skulle inte tro det.

jag har försökt lägga ner lite tid på svenskahäftet om modernt författarskap. vi ska svara på frågor och analyser texterna.
innan nästan varje text står det lite kort om författaren. dom två första texterna är skrivna av James Joyce och Virigina Woolf, levde mellan 1882 och 1922.  och hur fasen kan man kalla dom för moderna författare?! dom dog ju under andra världskriget, vilket var en evighet sen. så för mig är de här inga moderna författare.
började läsa första texten, eller snarare sagt den "inre monologen". det fanns ingen handling. han hade skrivit om vad den här killen tänkte, det hoppade från sardiner till heta kvällar på en äng, eller kineser som äter 50 år gamla ägg.
andra delen av texten var vad en kvinna tänkte (killens fru, tror jag. hon är otrogen mot honom vilket som). den texten gick inte ens att läsa, det fanns varken punkt eller skiljetecken.
vad är det för författare som skriver utan punkter och skiljetecken?!

inte nog med att dom här moderna författarna inte var moderna, kan jag inte ens kalla dom författare när dom inte vet hur meningsbyggnaden ser ut!
nog för att dom inte är svenskar, men det ser troligen likadant ut på det språket som dom talar.

nu har jag fått ur mig det, vilket jag tackar för.
tack och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0