koppling = trasig = m & p + syster kommer inte hem

HAHAHA!

jo, såhär har min söndag sett ut:
pappa väckte mig kl. 7 för att göra klart det sista innan vi skulle fara till sälen. när vi skulle åka, vid åtta så var alla (jag och pappa) klar, men camilla hade inte ens käkat frukost. typiskt henne! vi kom iväg en kvart senare med mig som chaufför, otroligt kul att köra bil! det snöade och var helt kaos mellan hofors och mora, pappa var ganska nervös faktiskt (trots att jag kör som en gud), var lite nervös själv också :b men det ordnade upp sig och blev soligt ett tag. när vi började närma oss sälen så var det rusningstrafik i högsta grad och bilar överallt var det. det var nått vasalopp. där byttejag och pappa så fick han köra och tacka gud för att vi bytte. för bara tio min efter så smäller det till i kopplingen och den pajar, tur som det var så skedde denna olycka precis där det fanns en parkeringsficka så det var bara att köra in mot sidan.
men där stog vi, visste inte hur vi skulle göra eller nånting. men det slutade med att pappa ringde en bärgningsbil som skulle hämta bilen ikväll och själva så blev vi hämtade av julle och kari (pappas kompisar på campingen här i sälen), super trevliga människor!
och nu är fråga: hur kommer vi hem? eller jag har ju beställt biljetter hem redan på torsdag, medans resten åker hem på söndag. bilen skulle iallafall bärgas till mora där det fanns en citroen verkstad. om vi har tur så är den klar tills på onsdag då mamma kommer, då kan hon ta med den istället för att åka tåg/buss hela vägen.
om inte det går, så vet jag inte hur dom gör. kul om dom inte skulle komma hem ;)

nu sitter vi här, eller just nu bara jag, camilla och matilda är och duschar. duscha är överskattat enligt mig, haha. hade tyvärr inte orken, känner mig inte allt för äcklig heller så.

imorn blir det skidor och sen skoter, kommer bli alla tiders det, hoppas på fint väder!


malin.

Kommentarer
Postat av: määnd

lyckat :D

2009-02-23 @ 13:43:17
URL: http://amandabeerg.devote.se
Postat av: sambis<3

haha så jävla kul :D

2009-02-23 @ 22:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0